Har du hørt om dropshipping?

Dropshipping er en ny og helt fantastisk måde at drive virksomhed på. Når man som nystartet virksomhed med online shop er godt i gang, så kommer der forhåbentlig mange ordrer ind, og disse skal alle administreres, pakkes og sendes. Samtidig skal der være fokus på god kundekontakt og de mange andre aspekter i at drive virksomhed.

Du vil løbe tør for tid og hænder i takt med, at salget stiger

I starten vil man formentlig opleve, at der er mange ting at holde styr på, men at det er muligt at sørge for alle områder af driften af virksomheden selv. Efterhånden som virksomheden vokser i takt med salget, så vil man på et eller andet tidspunkt løbe tør for tid og derfor få brug for ekstra hænder. Der er to måder, hvorpå man kan skaffe ekstra hænder.

Den ene måde er at ansætte personale. Dette er der naturligvis fordele i, men det kan også være en stor ulempe for en forholdsvis ung virksomhed. I de første år vil salget typisk svinge meget. Når man har ansatte, så skal de have løn, uanset hvordan salget går, og går det ikke godt i en længere periode, så kan man komme i problemer med opsigelser og lønudbetalinger.

Dropshipping – få andre til at udføre det praktiske med at sende dine varer

En anden mulighed er dropshipping, som du også kan læse meget mere om her: https://lagerhotel24.dk/. Ved at vælge dropshipping, så får du stadig andre til at hjælpe dig, men du er ikke afhængig af at have en ansat. Det er dig, der ved, hvad der foregår på markedet, som din virksomhed opererer på. Dette r dig, der skal være frontfigur og ansigtet udadtil. Det er dig, der tager beslutninger, udvælger de rigtige varer og kontrollerer webshoppen.

Det sted, hvor du bedst kan outsource er ved praktiske opgaver, såsom at pakke og sende varerne. Vælger du denne metode med dropshipping, så foregår det således, at dine varer bliver sendt direkte fra grossisten til et lagerhotel. På lagerhotellet står der personale klar til at sende dine pakker videre til dine kunder. Det betyder så også, at du ikke behøver at have et fysisk varelager, men udelukkende kan operere ud fra bestillinger til dine leverandører.

Dette fjerne fuldstændig en hel masse praktiske opgaver for dig, som lige så fint kan udføres af andre, og så kan du fortsætte med at bruge din tid og ekspertise der, hvor den er givet bedst ud – nemlig på dine kunder og på at udvikle din virksomhed.